Μαρξιστικό Δελτίο

Το Μαρξιστικό Δελτίο έχει σκοπό να διαδώσει την επαναστατική θεωρία και να παρουσιάσει τον διάλογο των επαναστατικών ιδεών * Από τους κλασσικούς μέχρι τους σύγχρονους επαναστάτες διανοούμενους και αγωνιστές * Τίποτα το ανθρώπινο δεν μου είναι ξένο (Κ. Μαρξ) * thanasis.ane@gmail.com * Τα άρθρα δεν εκφράζουν και την ιστοσελίδα *

Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου 2015

Ένγκελς - Ουτοπικός και Επιστημονικός Σοσιαλισμός

του Νεκτάριου Δαργάκη

Το βιβλίο του Φρίντριχ Ένγκελς «Σοσιαλισμός, Ουτοπικός και Επιστημονικός» είναι μια από τις καλύτερες και πιο κατανοητές εισαγωγές στη θεωρία του Μαρξισμού. O Καρλ Μαρξ στον πρόλογο της γαλλικής έκδοσης του 1880 γράφει «σ’ αυτή την παμφλέτα, παρουσιάζουμε τα πιο επίκαιρα αποσπάσματα του θεωρητικού τμήματος του βιβλίου του Ένγκελς που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως η εισαγωγή στον επιστημονικό σοσιαλισμό».

Κοινωνικές Tάξεις Kαι Aναρχική Oργάνωση

από Πολιτική επιθεώρηση "Κοινωνικός Αναρχισμός" Φεβ. 25, 2015, 10:19 πμ.,

Στόχος αυτού του κειμένου είναι η σκιαγράφηση του όρου «τάξη», όπως προσεγγίστηκε από μαρξιστές και αναρχικούς, καθώς και της σχέσης μιας ειδικής αναρχικής κομμουνιστικής οργάνωσης με την τάξη της. Λόγω της ευρύτητας του ζητήματος και του μικρού διαθέσιμου χώρου για την ανάπτυξή του, το κείμενο αρκείται στην αποτύπωση των αδρών χαρακτηριστικών των θεωρήσεων που έχουν διατυπωθεί επ’ αυτού, στοχεύοντας περισσότερο στο να αποτελέσει εστία προβληματισμού, να τονίσει τη σημασία τους για την εξέλιξη της ταξικής πάλης και να συμβάλει στο άνοιγμα ενός εποικοδομητικού σχετικού διαλόγου εντός του ελευθεριακού κινήματος (αρκετά ευρύτερου από τα σχετικά στενά όρια της κάθε συλλογικότητας).

Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2015

Andrés Nin - Οι Ημέρες Του Μάη Στη Βαρκελώνη (1937)

Το κείμενο που ακολουθεί γράφτηκε από τον Αντρές Νιν και υιοθετήθηκε από την Κεντρική Επιτροπή του POUM στις 12 Μάη 1937 υπό τον τίτλο “Η Σημασία και οι Επιπτώσεις των Ημερών του Μάη ενάντια στην Αντεπανάσταση”.

Andrés Nin

Οι Ημέρες του Μάη στη Βαρκελώνη

Εισαγωγικό σημείωμα της μετάφρασης

Κυριακή 22 Φεβρουαρίου 2015

Ταξική Πάλη ή Ταξικό Μίσος; / του Ερρίκο Μαλατέστα

 Ερρίκο Μαλατέστα
Ένα διαχρονικό κείμενο του Ερρίκο Μαλατέστα από το 1921

Εξέφρασα στο δικαστήριο του Μιλάνου κάποιες ιδέες σχετικά με την ταξική πάλη και το προλεταριάτο που ήγειρον κριτική και κατάπληξη. Καλύτερα να επανέλθω σε αυτές τις ιδέες.


Διαμαρτυρήθηκα αγανακτισμένα ενάντια στην κατηγορία της υποκίνησης μίσους· εξήγησα ότι στην προπαγάνδα μου πάντοτε προσπαθούσα να δείξω ότι τα κοινωνικά κακά δεν εξαρτώνται από την κακία του ενός αφέντη ή του άλλου, του ενός κυβερνήτη ή του άλλου, αλλά μάλλον από τους αφέντες και τις κυβερνήσεις ως θεσμούς· ως εκ τούτου, το γιατρικό δεν βρίσκεται στην αλλαγή των επιμέρους κυβερνώντων, αντ’ αυτού είναι απαραίτητο να καταστρέψουμε την ίδια την αρχή από την οποία οι άνθρωποι κυριαρχούν πάνω στους ανθρώπους· εξήγησα επίσης ότι πάντοτε τόνιζα ότι οι προλετάριοι δεν είναι ατομικά καλύτεροι από τους αστούς, όπως φαίνεται από το γεγονός ότι ένας εργάτης συμπεριφέρεται σαν ένας κανονικός αστός, και μη χειρότερα, όταν βρίσκεται κατά τύχη σε θέση πλούτου και διοίκησης.

Σάββατο 21 Φεβρουαρίου 2015

Το Κομμουνιστικό Μανιφέστο



Το Μανιφέστο του Κομμουνιστικού Κόμματος ή Κομμουνιστικό Μανιφέστο (γερμανικά: Das Manifest der Kommunistischen Partei) αποτελεί ένα από τα πλέον διαδεδομένα κείμενα της σοσιαλιστικής-κομμουνιστικής φιλολογίας και μπορεί να χαρακτηριστεί πλέον ένα κλασικό πολιτικό κείμενο. Γράφτηκε από τους Καρλ Μαρξ και Φρίντριχ Ένγκελς, από τα τέλη του 1847 μέχρι τις αρχές του 1848, κατ' εντολή της Κομμουνιστικής Λίγκας για να αποτελέσει το πρόγραμμά της, ενώ δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στις 21 Φεβρουαρίου 1848, λίγες ημέρες πριν την Φεβρουαριανή Επανάσταση στο Παρίσι 24 Φεβρουαρίου 1848. 

Οι Επαναστατικές Ιδέες Του Καρλ Μαρξ

Η θέση του Καρλ Μαρξ “Οι φιλόσοφοι ερμηνεύουν τον κόσμο, το ζήτημα είναι, όμως, να τον αλλάξουμε”, περνάει όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια, από το πάνθεο των διάσημων αποφθεγμάτων, στην καθημερινή ζωή. Εκατομμύρια άνθρωποι προσπαθούν να εξηγήσουν την τόσο μεγάλη βαρβαρότητα που φέρνει το σύστημα στη ζωή τους, όχι για να γίνουν φιλόσοφοι, αλλά για να το αλλάξουν. Οι ιδέες του Μαρξ παραμένουν ο πιο χρήσιμος οδηγός.

Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2015

Μιχαήλ Mπακούνιν : Η Εξουσία Διαφθείρει Τους Καλύτερους

Το Κράτος δεν είναι τίποτα άλλο παρά η ίδια η κυριαρχία κι η εκμετάλλευση τακτοποιημένη και συστηματοποιημένη. Θα επιχειρήσουμε να το αποδείξουμε αυτό εξετάζοντας τις συνέπειες της κυβέρνησης πάνω στις λαϊκές μάζες από μια μειοψηφία, εξ αρχής έξυπνη κι αφιερωμένη αν θέλετε, σ’ ένα ιδανικό Κράτος, θεμελιωμένο πάνω σε μια ελεύθερη σύμβαση. Ας υποθέσουμε ότι η κυβέρνηση αποτελείται μόνον απ’ τους καλλίτερους πολίτες.

Φεβρουάριος 1879: Οι Πρώτες Εργατικές Απεργίες Στη Σύρο

Αν και σποραδικές απεργιακές κινητοποιήσεις καταγράφονται ήδη από τις αρχές του 19ου αιώνα στην τουρκοκρατούμενη Ελλάδα, οι πρώτες απεργίες οργανωμένες από συνδικαλιστικές οργανώσεις πραγματοποιήθηκαν μόλις τον Φεβρουάριο 1879 στο μέχρι τότε μεγαλύτερο εμποροβιομηχανικό και ναυτιλιακό κέντρο της χώρας, στη Σύρο. Δημοσιεύουμε το σχετικό κεφάλαιο από το βιβλίο του Γιώργου Αλεξάτου, «Η εργατική τάξη στην Ελλάδα. Από την πρώτη συγκρότηση στους ταξικούς αγώνες του Μεσοπολέμου», που είχε εκδοθεί το 1997.

Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου 2015

O Μάρξ Και Η Φετιχιστική Ολοκλήρωση Του Καπιταλισμού (Θεωρίες Για Την Υπεραξία)

Στο πρώτο απόσπασμα, θα δούμε μια σημαντική για τον Μάρξ διάσταση της ολοκλήρωσης του κεφαλαιοκρατικού συστήματος, όπου πραγματώνεται σχεδόν το ''Κεφάλαιο καθεαυτό'', και αυτή δεν είναι άλλη από τον Φετιχισμό του Εμπορεύματος και του Χρήματος. Στο δεύτερο απόσπασμα, θα δούμε κάποια σχόλιά του για τον λεγόμενο τριτογενή τομέα παραγωγής (τομέας ''υπηρεσιών''), η ανάπτυξη του οποίου συνδέεται με την ολοκλήρωση του (βιομηχανικού) καπιταλισμού και την ανάπτυξη του φετιχισμού των συμβολικών αξιών έναντι των πραγματικών. 

Η Ελπίδα Και Η Αριστερή Ανάθεση Στην Εξουσία / Αντιεξουσιαστική Κίνηση

Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία λέει ο βασανισμένος λαός, βασισμένος στον μύθο της Πανδώρας και το κουτί της, που όταν το άνοιξε σκόρπισε πρώτα τις καταστροφές αλλά πρόλαβε να το κλείσει, για να παραμείνει στον πάτο το τελευταίο δώρο των θεών: η ελπίδα. Αυτό το κλείσιμο περιέβαλλε έκτοτε την ελπίδα μ» ένα μυστήριο, μια δύναμη που μόνο η ανάγκη της σωτηρίας μπορούσε να δημιουργήσει. Το περιεχόμενό της, καλά σφραγισμένο, επέτεινε αυτό το μυστήριο και κάθε φορά την περιέβαλλε κι ένας μύθος που θα την απελευθέρωνε κι ένας λυτρωτής που θα την πραγματοποιούσε.

Τρίτη 17 Φεβρουαρίου 2015

Μιχάλης Ράπτης (Πάμπλο) : Το Ονοματεπώνυμο Της Παγκόσμιας Επανάστασης (1911-1996)

 Μιχάλης Ράπτης (Πάμπλο)
Ο Μιχάλης Ράπτης (Πάμπλο) υπήρξε μια σπουδαία προσωπικότητα του διεθνούς επαναστατικού κινήματος. Πραγματικός κοσμοπολίτης, βρέθηκε στην καρδιά όλων των μεγάλων πολιτικών και επαναστατικών γεγονότων του μεταπολεμικού κόσμου.

Μια παρουσία που άφησε βαθιά το στίγμα της σε μια οδυνηρή εποχή γεμάτη όνειρα, αγώνες και διαψεύσεις.

Σάββατο 14 Φεβρουαρίου 2015

Άγις Στίνας, Πρόλογος Στο Βιβλίο Του Κορνήλιου Καστοριάδη, Ουγγρική Επανάσταση 1956

Αγις Στίνας, με τον Γιάννη Ταμπτάκο, έξι 
μήνες πριν πεθάνει
ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗ Β’ ΕΚΔΟΣΗ

Το αντικείμενο αυτής της μελέτης είναι η Ουγγρική Επανάσταση του Οκτώβρη 1956, η πρώτη μετά τον δεύτερο παγκόσμιο ιμπεριαλιστικό πόλεμο, προλεταριακή επανάσταση. Τα εξαιρετικά πολύτιμα για τις εργαζόμενες μάζες διδάγματα απ’ αυτήν εκτιθενται και αξιολογούνται σ’ αυτήν την μελέτη από τον αναμφισβήτητα πιο αρμόδιο γιαυτό. Ο Καστοριάδης είναι αυτός που από το ‘46, από δέκα χρόνια δηλαδή πριν το ‘56 είχε αποκαλύψει το μύθο του «Εργατικού» Κράτους, την ταξική φύση αυτής της εκμεταλλευτικής κοινωνίας και την ασυμφιλίωτη αντίθεση ανάμεσα στις εργαζόμενες μάζες και τη σταλινική γραφειοκρατία, αντίθεση που με τη δύναμη φυσικού νόμου οδηγεί σε μια πάλη μέχρι θανάτου μεταξύ τους. Οι ούγγροι εργάτες με το όπλο στο χέρι επαληθέψανε αυτήν την κριτική.

Κορνήλιος Καστοριάδης : «Είμαστε Υπεύθυνοι Για Την Ιστορία Μας». Συνέντευξη στην Τέτα Παπαδοπούλου

 Κορνήλιος Καστοριάδης
Συμπληρώθηκαν δεκαέξι χρόνια. Τέτοιον καιρό, Ιανουάριο του 1998, κηδεύτηκε στο Παρίσι ο Κορνήλιος Καστοριάδης. Φαίνεται ότι κάποιοι στην ωραία μας χώρα συγκινούνται πολύ από αυτή την επέτειο. Πλην όμως η συγκίνησή τους λειτουργεί ως κίνητρο λογοκλοπής.

Διακινούν, λοιπόν, στο διαδίκτυο ένα εκτεταμένο απόσπασμα (1.200 λέξεις τουλάχιστον) συνέντευξης του Κορνήλιου Καστοριάδη. Χωρίς όμως να αναφέρουν ποιός δημοσιογράφος την πήρε και πότε αυτή δημοσιεύτηκε. Επί πλέον, παραπληροφορούν. Παραθέτουν ως δήθεν πηγή τους το βιβλίο του Καστοριάδη “Η ελληνική ιδιαιτερότητα” (β΄ τόμος, εκδόσεις Κριτική). Ωστόσο, στο βιβλίο αυτό δεν υπάρχει τίποτα τέτοιο, ουδεμία συνέντευξη. Και δεν θα μπορούσε να υπάρχει.

Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου 2015

Ρόλος Και Καθήκοντα Της Επαναστατικής Αριστεράς Μπροστά Στην Κυβέρνηση Ταξικής Συνεργασίας [των Μ.Σκούφογλου, Ν.Σκούφογλου]

Είναι σαφές ότι η ήττα της μέχρι πρότινος συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ προκάλεσε μεγάλη λαϊκή ικανοποίηση, μεγάλη ανακούφιση και, την ίδια στιγμή, μεγάλη σύγχυση ως προς τον χαρακτήρα και τις προθέσεις της νέας κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Καθήκον, λοιπόν, της επαναστατικής αριστεράς, μακράν του να αρκεστεί στο να επιχαίρει βεβιασμένα για την εκλογή της «κυβέρνησης της αριστεράς», είναι η συγκεκριμένη ανάλυση της νέας κατάστασης, ως προϋπόθεση για τη χάραξη μιας τακτικής που να λογοδοτεί στην επαναστατική στρατηγική και το στόχο της ανατροπής του καπιταλισμού.

Βιβλιοπαρουσίαση Του Έργου Του Κώστα Τζιαντζή "Για Το Επαναστατικό Υποκείμενο Στην Εποχή Μας"

Η Λέσχη Αναιρέσεις σας προσκαλεί στην εκδήλωση- συζήτηση που διοργανώνει με θέμα την βιβλιοπαρουσίαση του έργου του Κώστα Τζιαντζή  "Για το επαναστατικό υποκείμενο στην εποχή μας", το Σάββατο 14/02 στις 19.00. Έχει νόημα να μιλάμε σε αυτή την εποχή για την επανάσταση και να παλεύουμε για αυτή? Ποιος έχει συμφέρον από αυτή και ποιος θα την κάνει? Με αφορμή την έκδοση αυτού του "μικρού διαμαντιού" στην πολιτική σκέψη, σας καλούμε στον χώρο της Λέσχης στην Αθήνα (Ιπποκράτους 175Β και Λασκάρεως), να συζητήσουμε για το κοινωνικό και πολιτικό επαναστατικό υποκείμενο σήμερα, προκειμένου να ανιχνεύσουμε δρόμους σε αυτή την κατεύθυνση με τα μάτια στραμμένα στο σήμερα και το αύριο, και όχι στο χθες, όπως άλλωστε θα επιθυμούσε και ο ίδιος ο συγγραφέας.... 


Ομιλητές : Αλέξανδρος Χρύσης, πανεπιστημιακός
: Αλέκος Αναγνωστάκης, ΠΕ ΝΑΡ
: Αλέξανδρος Μινωτάκης, ΚΣ νΚΑ

Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου 2015

Σαν Σήμερα Κυκλοφορεί Το Πρώτο Φύλλο Της Εβδομαδιαίας Εφημερίδας «Ριζοσπάστης»

9/2/1908 κυκλοφορεί το πρώτο φύλλο της εβδομαδιαίας εφημερίδας «Ριζοσπάστης», με διευθυντή τον Γεώργιο Φιλάρετο. 

Η νέα εφημερίδα, που είναι όργανο του Ριζοσπαστικού Συνδέσμου, προπαγανδίζει την ανάγκη για σοβαρή λαϊκή δράση κατά της μοναρχίας και την εξυγίανση του δημόσιου βίου της χώρας. Η έκδοσή της σταματά το 1911 για να επανεκδοθεί το 1917 από τον Γιάννη Πετσόπουλο ως «εφημερίδα δημοκρατικών αρχών». 

Το Μάη του 1919 ο Πετσόπουλος γίνεται μέλος του ΣΕΚΕ και στις 15 Σεπτέμβρη 1919 ο υπότιτλος της εφημερίδας αλλάζει σε «Εφημερίς σοσιαλιστική». 
Τον Απρίλη του 1920 το 2ο Συνέδριο του ΣΕΚΕ αποφασίζει να θέσει τον «Ριζοσπάστη» υπό τον έλεγχο της Κεντρικής Επιτροπής, γεγονός που επισημοποιείται στις 2 Ιούνη 1920 όταν στην προμετωπίδα της εφημερίδας προστίθεται η ένδειξη «Υπό τον πολιτικόν έλεγχον της Κεντρικής Επιτροπής του Σοσιαλιστικού Εργατικού Κόμματος». 

Τελικά, τον Ιούλη του 1921 ο Πετσόπουλος θα παραδώσει οριστικά την ιδιοκτησία της εφημερίδας στο Κόμμα κι έτσι από την 1η Αυγούστου 1921 ο «Ριζοσπάστης» εκδίδεται ως «Επίσημον Όργανον του Σοσιαλιστικού Εργατικού (Κομμουνιστικού) Κόμματος και της Γενικής Συνομοσπονδίας των Εργατών της Ελλάδος»...

Πηγή : 902

Μπέρτολτ Μπρεχτ 1898-1956

«Αδυναμίες, Καμία δεν είχες, Εγώ είχα μία... Αγάπησα»  Μπέρτολτ Μπρεχτ

Ο Μπέρτολτ Μπρεχτ γεννήθηκε στις 10 Φεβρουαρίου το 1898, στο Άουγκσμπουργκ της Βαυαρίας από πατέρα καθολικό και μητέρα προτεστάντισσα. Περιβάλλον μάλλον πνιγηρό για τον άνθρωπο που θα εξελιχθεί σε κορυφαίο δραματουργό και για πολλούς πατέρα του σύγχρονου θεάτρου. Θα σπουδάσει ιατρική στο Πανεπιστήμιο του Μονάχου και κατόπιν υπηρετεί ως νοσοκόμος στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Την ίδια περίοδο αρχίζει να γράφει ποιήματα και θεατρικό κείμενο.

Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2015

Πιοτρ Κροπότκιν 1842 – 1921

 Πιοτρ Κροπότκιν
Ρώσος αναρχικός στοχαστής, ο οποίος διατύπωσε μία παραλλαγή της αναρχικής θεωρίας, γνωστής ως «αναρχο-κομουνισμός». Θεωρούσε ότι ο καπιταλισμός δημιουργούσε φτώχεια και τεχνητή σπανιότητα των αγαθών, ενώ προωθούσε την ανισότητα μεταξύ των ανθρώπων. Πίστευε σε μία κομμουνιστική κοινωνία, χωρίς κράτος, αποκεντρωμένη και βασισμένη στην αλληλοβοήθεια και την εθελοντική οργάνωση των εργατών. Αν και διακρίθηκε σε ποικίλους επιστημονικούς τομείς, από τη ζωολογία και τη γεωγραφία, ως την κοινωνιολογία και την ιστορία, περιφρόνησε την υλική επιτυχία, προς χάρη της ζωής του επαναστάτη.

Άγις Στίνας : Περί "Κοινωνικοποιήσεων"


Άγις Στίνας

 *Από το περιοδικό «Άνθη του Κακού», τεύχος 2, Χειμώνας 1988, που το αναδημοσίευσε από την αναρχική εφημερίδα «Αλληλεγγύη».

Θα σταθούμε πολύ γενικά στις κοινωνικοποιήσεις. Τι ήταν οι κοινωνικοποιήσεις για το επαναστατικό εργατικό κίνημα και τι είναι αυτές που πραγματοποιεί το ΠΑΣΟΚ και που, όπως είπε ο κ. Παπανδρέου, αυτό ξεχωρίζει το ΠΑΣΟΚ από τα Κομμουνιστικά κόμματα που αντί να κοινωνικοποιούν, αυτά κρατικοποιούν τις επιχειρήσεις.

Σάββατο 7 Φεβρουαρίου 2015

Τόμας Μορ 1478 – 1535

 Τόμας Μορ
Νομικός, συγγραφέας και πολιτικός, δημιουργός του όρου «ουτοπία». Γιος του δικαστή σερ Τζον Μορ, ο Τόμας Μορ (Thomas More) γεννήθηκε στις 7 Φεβρουαρίου του 1478 στο Λονδίνο. Μετά την αποφοίτησή του από το σχολείο, προσέφερε για ένα διάστημα τις υπηρεσίες του στον Αρχιεπίσκοπο του Καντέρμπουρι, Τζον Μόρτον. Ακολούθως, σπούδασε Λατινικά και Λογική στο πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Παράλληλα με τις σπουδές του, μελετούσε λατινική κι ελληνική γραμματεία, ενώ κατά το διάστημα αυτό έγραψε και τις πρώτες του κωμωδίες. Το 1494 επέστρεψε στο Λονδίνο και διδάχτηκε τη νομική επιστήμη από τον πατέρα του. Τον δυσαρέστησε, όταν αποφάσισε να εγκαταλείψει τη δικηγορία για να γίνει μοναχός.

Παρασκευή 6 Φεβρουαρίου 2015

Ζήσης Σαρικάς : Στίρνερ Και Νίτσε Τα Όρια Του Μηδενισμού

Η εποχή των δύο μεγάλων γερμανών στοχαστών για τους οποίους θα συζητήσουμε σήμερα είναι ο 19ος αιώνας. Ο πρώτος τον ανοίγει και ο δεύτερος τον κλείνει. Ο Μαξ Στίρνερ γεννήθηκε το 1806 (ένα χρόνο μετά, το 1807, εκδόθηκε η Φαινομενολογία του πνεύματος του Χέγκελ) και δημοσίευσε το μοναδικό έργο του Ο μοναδικός και η ιδιοκτησία του το 1844, έτος κατά το οποίο γεννήθηκε ο Φρίντριχ Νίτσε. Ο Στίρνερ πέθανε το 1856 σε ηλικία 50 ετών. Με τη σειρά του, ο Νίτσε έγραψε το σπουδαιότερο έργο του, το Έτσι μίλησε ο Ζαρατούστρα, το 1883, έτος θανάτου του Καρλ Μαρξ. 

Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου 2015

Potlatch No 3 (6-7-1954)

Potlatch #3

Ενημερωτικό Δελτίο του Γαλλικού Τμήματος της Λετριστικής Διεθνούς

6 Ιούλη 1954

Η Γουατεμάλα χάθηκε

Στις 30 Ιουνίου η κυβέρνηση της Γουατεμάλας, της οποίας επικεφαλής είχε τεθεί την προηγούμενη μέρα ο συνταγματάρχης Μονζόν, συνθηκολόγησε με τους επιτιθέμενους που είχαν οργανωθεί από τις ΗΠΑ και την ντόπια μαριονέτα τους, τον Κ. Αρμάς. Στο ίδιο πνεύμα, θα είναι ήδη πολύ αργά όταν ακόμα και οι πιο αδαείς ηγέτες της Ευρωπαϊκής αστικής τάξης αντιληφθούν ότι η επιτυχία του “αλάθητου συμμάχου” τους αποτελεί γι’ αυτούς μια απειλή, τους εγκλωβίζει σε μια αμετάκλητη συμφωνία ως κακοπληρωμένους μονομάχους υπέρ του Αμερικανικού Τρόπου· τους καταδικάζει να βαδίσουν με μακαριότητα και πατριωτισμό προς τις θύελλες της ιστορίας απλά και μόνο για να κερδίσει η σημαία τους τα 48 χρυσά αστέρια της.

Άγις Στίνας : Η Σοσιαλιστική Επανάσταση Και Η Σύγχρονη Νεολαία

 Άγις Στίνας
Το κείμενο αυτό δημοσιεύθηκε στο τεύχος Νο 1 – Μάρτιος 1976 - του αντιεξουσιαστικού περιοδικού «Σοσιαλισμός ή Βαρβαρότητα». Στο τεύχος που διατηρούμε υπάρχουν κοψίματα στις σελίδες και έτσι από το κείμενο λείπουν μερικές παράγραφοι στην αρχή και προς το τέλος του.

…Η σύγχρονη επαναστατημένη νεολαία είναι προικισμένη με όλες εκείνες τις αρετές που στις μεγάλες στιγμές της ιστορίας τους απεκάλυψαν και εξέπληξαν τον κόσμο οι εργαζόμενες μάζες, αλλά δίχως τις αδυναμίες τους. Προ παντός την εμπιστοσύνη τους στους «αρχηγούς» και στα κόμματα.

Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2015

Νεύρωση Kαι Kοινωνικές Συγκρούσεις

του Τζιοβάννι Τζέρβις

απόσπασμα από το "Εργάτης και Νεύρωση"

Μιλώντας για τη νεύρωση εννοούμε την ατομική εκείνη δυσφορία που οφείλεται σε μια κατάσταση σύγκρουσης. Η “σύγκρουση” στο κλασσικό σχήμα του Φρόυντ ορίζεται σαν η αντίθεση (που η συνείδηση δεν μπόρεσε ούτε ν' αντιληφθεί ούτε να λύσει) ανάμεσα στις ενστιχτώδικες επιθυμίες του ατόμου απ' την μία (λίμπιντο, αναζήτηση ηδονής) και στην “κοινωνική” αναγκαιότητα που καταπιέζει αυτές τις επιθυμίες από την άλλη. Αυτή την καταπίεση, την εσωτερικεύει και την χειρίζεται το ίδιο το άτομο. 

Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου 2015

Η Μεγάλη Απεργία Στα Μεταλλεία Του Λαυρίου Το 1929

Την 1η Φλεβάρη συμπληρώνονται 86 χρόνια από την έναρξη του σκληρού απεργιακού αγώνα που έδωσαν το 1929, επί 47 μέρες, οι εργαζόμενοι στα μεταλλεία του Λαυρίου. Κάθε μέρα της απεργίας είναι και ένα ξεχωριστό παράδειγμα ταξικής αντοχής, αποφασιστικότητας, αλληλεγγύης και θάρρους.

Κυριακή 1 Φεβρουαρίου 2015

Potlatch No 1 (22 Ιούνη 1954)

Potlatch #1


Ενημερωτικό Δελτίο του Γαλλικού Τμήματος της Λετριστικής Διεθνούς

22 Ιούνη 1954

Potlatch:

Το λαμβάνετε τακτικά. Στο Potlatch, η Λετριστική Διεθνής ασχολείται με τα προβλήματα της εβδομάδας. Το Potlatch είναι η πιο αφοσιωμένη έκδοση του κόσμου: εργαζόμαστε για τη συνειδητή και συλλογική εδραίωση ενός νέου πολιτισμού.

Αυτό Σημαίνει Ελευθεριακός Κομμουνιστής κ. Βαρουφάκη

 Sebastien Faure
Ο Γάλλος αναρχικός Sébastien Faure απαντά στον Γιάνη Βαρουφάκη με αφορμή τη δήλωσή του στο ραδιόφωνο της Αυστραλίας ABC ότι είναι «ελευθεριακός κομμουνιστής»


Η καρδιά σας είναι γεμάτη με οίκτο και θλίψη από το θέαμα της αθλιότητας που σκεπάζει την ανθρωπότητα, από τις συγχύσεις και τα σκαμπανεβάσματα που τη βασανίζουν.


Και μένα επίσης. Τί κάνετε, τότε, γι’ αυτό;